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Tubeless ready ホイールを、実際にTubeless にして利用する方法 なんと言っても、一番のキーポイントとなるのは、リム底のバルブ穴に貼ったTubeless ready rim tape にあけた穴とバルブの干渉具合です! バルブ根元の .. #ロードバイクJP

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Tubeless ready ホイールを、実際にTubeless にして利用する方法 なんと言っても、一番のキーポイントとなるのは、リム底のバルブ穴に貼ったTubeless ready rim tape にあけた穴とバルブの干渉具合です! バルブ根元のナットをペンチで、よりきつく締めてはいけません。ゴムパッキンを変形させて痛めます。上手くいっていれば、手でしめただけで充分です。 前提として、リムテープはテンションをかけシワなく、スポーク穴をしっかり塞いでいるように作業します。 続いてシーラント液をホイール外周全体に薄く垂らします。 片側のタイヤもホイールにはめます。 そして、洗剤の泡をタイヤとホイールの境目に裏表まんべんなく付けます。 あとは一気に空気をいれるだけ! この瞬間に、うまくいったか、やりなおすべきかがわかります。 うまくいっていれば、バルブ根元から空気が漏れている音がすることなく、タイヤは一気に膨らみます。 失敗であれば、バルブ根元から空気が漏れて、なかなか膨らみません。 バルブ根元から空気が漏れていたら、バルブを閉めても無意味です。結局、少しずつ抜けていき、ツーリング行けません。 タイヤを外して、ホイール側だけシーラントを拭き取り乾かし、再度しっかり新品のリムテープを張り直すことです。 How to actually use the Tubeless ready wheel as Tubeless After all, the most important point is how the valve interferes with the hole made in the Tubeless ready rim tape attached to the valve hole on the bottom of the rim! Do not tighten the nut at the base of the valve with pliers. It deforms the rubber packing and damages it. If all goes well, it's enough to squeeze it by hand. As a premise, the rim tape should be tensioned, wrinkle-free, and work so that the spoke holes are tightly closed. Then, apply a thin layer of sealant liquid over the entire outer circumference of the wheel. Fit the tire on one side to the wheel. Then, apply detergent foam evenly to the boundary between the tire and the wheel. All you have to do is add air at once! At this moment you know if it worked or if you should start over. If all goes well, the tires will swell at once without the sound of air leaking from the base of the valve. If it fails, air will leak from the base of the valve and it will not swell easily. If air is leaking from the base of the valve, it is meaningless to close the valve. After all, I can't go touring because I'm going through little by little. Remove the tires, wipe the sealant dry only on the wheel side, and reattach the new rim tape firmly. #ロードバイク成田 #roadbike#roadbikelife #roadbikes#roadbike_jp#カーボンホイール #carbonwheels

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Tubeless ready ホイールを、実際にTubeless にして利用する方法
なんと言っても、一番のキーポイントとなるのは、リム底のバルブ穴に貼ったTubeless ready rim tape にあけた穴とバルブの干渉具合です!
バルブ根元のナットをペンチで、よりきつく締めてはいけません。ゴムパッキンを変形させて痛めます。上手くいっていれば、手でしめただけで充分です。
前提として、リムテープはテンションをかけシワなく、スポーク穴をしっかり塞いでいるように作業します。
続いてシーラント液をホイール外周全体に薄く垂らします。
片側のタイヤもホイールにはめます。
そして、洗剤の泡をタイヤとホイールの境目に裏表まんべんなく付けます。
あとは一気に空気をいれるだけ!
この瞬間に、うまくいったか、やりなおすべきかがわかります。
うまくいっていれば、バルブ根元から空気が漏れている音がすることなく、タイヤは一気に膨らみます。
失敗であれば、バルブ根元から空気が漏れて、なかなか膨らみません。
バルブ根元から空気が漏れていたら、バルブを閉めても無意味です。結局、少しずつ抜けていき、ツーリング行けません。
タイヤを外して、ホイール側だけシーラントを拭き取り乾かし、再度しっかり新品のリムテープを張り直すことです。

How to actually use the Tubeless ready wheel as Tubeless
After all, the most important point is how the valve interferes with the hole made in the Tubeless ready rim tape attached to the valve hole on the bottom of the rim!
Do not tighten the nut at the base of the valve with pliers. It deforms the rubber packing and damages it. If all goes well, it’s enough to squeeze it by hand.
As a premise, the rim tape should be tensioned, wrinkle-free, and work so that the spoke holes are tightly closed.
Then, apply a thin layer of sealant liquid over the entire outer circumference of the wheel.
Fit the tire on one side to the wheel.
Then, apply detergent foam evenly to the boundary between the tire and the wheel.
All you have to do is add air at once!
At this moment you know if it worked or if you should start over.
If all goes well, the tires will swell at once without the sound of air leaking from the base of the valve.
If it fails, air will leak from the base of the valve and it will not swell easily.
If air is leaking from the base of the valve, it is meaningless to close the valve. After all, I can’t go touring because I’m going through little by little.
Remove the tires, wipe the sealant dry only on the wheel side, and reattach the new rim tape firmly.

#ロードバイク成田 #roadbike #roadbikelife #roadbikes #roadbike_jp #カーボンホイール #carbonwheels

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