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Nikko Irohazaka –   ENG/日本語 – South 8.3km/5.6% – North 5.6/-7.2% – Nikko/Tochigi Prefecture – Max. South 11%/North -15%/Elev.1 .. #ロードバイクJP

出典:instagram

@michael_jpn_fox

Nikko Irohazaka –   ENG/日本語 – South 8.3km/5.6% – North 5.6/-7.2% – Nikko/Tochigi Prefecture – Max. South 11%/North -15%/Elev.1,340m
日光いろは坂 – 南 8.3km/5.6% – 北 5.6/-7.2% – 日光/栃木県 – 最大南11%/北-15%/標高1,340m

The main part of the Nikko Irohazaka climb covers an elevation gain of 465m on the South ascent (blue line on map – 16 switchbacks) while the North descent (red line on road map) covers 403m with 27 switchbacks. Although the Nikko Irohazaka climb is the first section of other Nikko area climbs (Sanno Pass, Konsei Pass or Mount Hangetsu), it is a wonderful climb by itself. There are 2 tunnels at the summit of the South ascent (the second tunnel – Akechi Daini Tunnel is quite long at 926m) and a rear light is strongly recommended. There also are restrooms and restaurants at the summit. The Irohazaka descent can be seen from in front of the restaurant (picture 5+video). After a descent of approximately 80m and a right hand on Route 120, the descent begins in 1km. The South Ascent begins 10km/+340m from Nikko Station. Traffic can be heavy during peak fall season because of the sheer beauty of the changing leaf colors. The descent is very enjoyable despite some of the sheer drop offs. A highly recommended climb and perhaps the most relaxing 465m elevation gain that I have ridden.

日光いろは坂の登山の主要部分は、南の上昇で465mの標高上昇をカバーし(地図の青い線 – 16回のスイッチバック)、北の下降(地図の赤い線)は27回のスイッチバックで403mをカバーします。日光いろは坂の登山は、他の日光エリアの登山(山王峠、金精峠、半月山)の最初のセクションですが、それ自体が素晴らしい登山です。南上りのサミットには2つのトンネルがあり(2つ目のトンネル~明智第二トンネルは926mとかなり長い)、バックライトを強くお勧めします。サミットにはトイレとレストランもあります。 お店の前からいろは坂の下り坂が見えます(写真5+ビデオ)。国道120号線を約80mで下った、交差点を右手を曲がって、約1kmで下りが始まります。南上昇は日光駅から 10km/+340m で始まります。紅葉のピークシーズンは、葉の色が変化する美しさのため、交通量が多くなります。いくつかの完全なドロップオフにもかかわらず、下りは非常に楽しいです。強くお勧めする登山であり、おそらく私が乗った中で最もリラックスできる 465m の標高差です。

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