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Mount Kiyosumi Loop Bridge – 5.25km/6.2% – Katsuura/Chiba Prefecture – Max.17%/Elev.355m 清澄山道ループ橋-5.25km / 6.2勝浦県/千葉県-最大17%/標高 .. #ロードバイクJP

出典:instagram

@michael_jpn_fox

Mount Kiyosumi Loop Bridge – 5.25km/6.2% – Katsuura/Chiba Prefecture – Max.17%/Elev.355m
清澄山道ループ橋-5.25km / 6.2勝浦県/千葉県-最大17%/標高355m

The Mount Kiyosumi Loop Bridge climb (red line on road map) is a beautiful climb in Chiba Prefecture and is surrounded by multiple rolling country roads which are excellent for a fun riding day. The climb begins just north of Route 128 from the seaside village of Awa-amatsu on Route 81. After 0.75km, the first clear view of the loop section comes clearly into view (picture 3). The loop section of the climb was recently constructed after a long delay (the older road is still open but is quite narrow). The surface is in very good condition and there are wonderful ocean views along the climb. The gradient of the climb averages 8% (picture 4) and there is a small open area to stop and take pictures – (unfortunately there are no observation decks). The climb continues past the loop section from 2.25km/125m and at times becomes narrow before returning to a 2 lane road. The final push to the summit is a right hand turn onto the service road for the temple (picture 5). There is a very narrow and poorly surfaced and steep road just past the temples that can add some elevation gains (picture 6) but is not recommended. There are several shops and cafes near the visitors parking lot. There is an alternate approach to the summit (blue line on road map) that is narrow, steep and twisty (picture 7) that can be challenging to ride. The recommended climb in Chiba.

清澄山道ループ橋登り(地図の赤い線)は千葉県の美しい登りで、複数の起伏のある田舎道に囲まれており、楽しいクライムです。登りは国道128号線のすぐ北、安房天津の海辺の村から国道81号線で始まります。0.75km後、ループセクションの最初のクリアビューがはっきりと見えます(写真3)。登りのループセクションは、長い遅延の後に最近建設されました(古い道路はまだ開いていますが、かなり狭いです)。表面はとても良い状態で、登りに沿って素晴らしい海の景色があります。このセクションの登りの勾配は平均8%(写真4)で、立ち止まって写真を撮るための小さなオープンエリアがあります(残念ながら展望台エリアはありません)。登りは2.25km / 125mからループセクションを通過し続け、2車線の道路に戻る前に狭くなることがあります。サミットへの最後のプッシュは、寺院の側道に右折します(写真5)。寺院のすぐ先には非常に狭く、表面が粗く急な道路があり、標高を上げることができますが(写真6)、お勧めできません。来場者用駐車場の近くにはショップやカフェがいくつかあります。サミットへの別のアプローチ(ロードマップの青い線)がありますが、これは狭く、急で、曲がりくねっていて(写真7)、乗りにくい場合があります。千葉でのおすすめの登り。

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