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Sekita Pass – 15.6km/6.7% – Joetsu-Myoko/Niigata Prefecture – Maximum Gradient – 20%/Elevation – 1,121m関田峠-15.6km/6.7%-上越妙高/新潟県 .. #ロードバイクJP

出典:instagram

@michael_jpn_fox


Sekita Pass – 15.6km/6.7% – Joetsu-Myoko/Niigata Prefecture – Maximum Gradient – 20%/Elevation – 1,121m関田峠-15.6km/6.7%-上越妙高/新潟県-最大勾配-20%/標高-1,121m

The Sekita Pass is a difficult climb with sections of steep gradients and narrow roads. The climb is 8km from the Joetsu-Myoko Shinkansen Station following Route 95 (picture 3) where the summit can be seen in the distance. The climb begins just south of Route 184 through a wooded section where the gradient varies between false flats and steep sections (picture 4) making it difficult to settle into a climbing rhythm. The gradient changes continue all the way to the summit. The maximum gradient is located when passing through the small mountain village of Itakuraku Sekida (picture 5) at 6.5km/450m. The climb then reaches the Hikarigahara Kogen area after another 4.5km that has open views back down to the valley and surrounding white buckwheat fields (picture 6). The steep gradients continue, including a cobbled section (picture 7) next to the Hikarigaharakogen Camping Ground (picture 1) at 1,000m. The campsite and the Green Pal Kogen-so administration building was not open yet for the season and appeared to be impacted by the Covid travel limitations. The final section has nice views (picture 8) before the final push to the low key summit pass. The seasonal opening for the Niigata side of the pass road is early June. Picture 10 is an upcoming post!
関田峠は急な勾配と狭い道があり、難しい登りです。上越妙高新幹線駅から国道95号線(写真3)に沿って、8kmのところに登りは始まり、あそこにサミットが見えます。登りは国道184号線のすぐ南から始まり、樹木が茂ったセクションを通ります。ここでは、勾配がフラットセクションと急なセクションの間で変化するため(写真4)、登りのリズムに落ち着くのが困難です。勾配の変化はサミットまで続きます。最大勾配は、6.5km /450mの板倉区関田の小さな山村(写真5)を通過するときにあります。登りはさらに4.5km後にひかりが光ヶ原高原エリアに到達し、上越妙高の谷と周囲の白いそば畑に景色を眺めることができます(写真6)。1,000mの光ヶ原高原キャンプ場(写真1)の横にある石畳のセクション(写真7)を含め、急な勾配が続いています。キャンプ場とグリーンパル光原荘管理棟は今シーズンまだオープンしておらず、Covidの旅行制限の影響を受けているようです。最後のセクションにはサミット峠前に、素晴らしい景色があります(写真8)。実は峠が本当に普通場所です。峠道新潟側の季節開通は6月上旬。写真10は今後の投稿です!
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