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Konoku Pass – 23.7km/4% – MinaKami/Gunma Prefecture- Maximum Gradient – 14%/Elevation 1,635m 金六峠 – 23.7km/4% – みなかみ/群馬県- 最大勾配 – .. #ロードバイクJP

出典:instagram

@michael_jpn_fox


Konoku Pass – 23.7km/4% – MinaKami/Gunma Prefecture- Maximum Gradient – 14%/Elevation 1,635m
金六峠 – 23.7km/4% – みなかみ/群馬県- 最大勾配 – 14%/標高 1,635m

The Konoku Pass climb shares the same starting point as the Mount Tanigawa climb and turns right on Route 63 at 16km/536m. However, there are multiple undulations along the way so the starting point of the true climb is just past the Naramata Dam at 28km/745m (picture 3). Keep in mind though the actual climbing from Route 294 near Numata is already at 400m. The climb has decent roads and runs along a small river with many pretty waterfalls for most of the climb, giving a nice soundtrack along the way. There is a steep double digit gradient section from 41.5km for almost 1km averaging over 10%. (Picture 4). The climb has nice curves and a few nice switchbacks. (Pictures 5 and 6). The quiet but wide/peaceful summit (picture 1) is not listed on Google maps but instead has a posted sign indicating its name. Once at the summit, there is a 300m descent to the optional add-on climb (blue line on road map) to the Hatomachi hut at the southern entrance to the Oze National Park at 1,590m/ (5.9km/4.6%) on a pretty but narrow road (picture 2 and 7). For the return trip back to the station, my strong recommendation is to avoid Route 120 as this is a busy commercial road with little space for the bike path. A recommended and long climb.
金六峠登りは谷川岳登りと同じスタート地点を共有し、16km/536mで国道63号線を右折します。ただし、途中起伏が多いので、本当の登りのスタート地点は奈良俣ダムを過ぎた28km/745mです(写真3)。沼田付近の国道294号線からの実際の登りはすでに400mUPあるので注意。登りにはまともな道路があり、ほとんどの登りで多くの美しい滝がある小さな川に沿ってあり、途中で素晴らしいサウンドトラックがあります。41.5kmから2桁の急勾配区間が約1kmあり、平均10%以上 (写真4)。登りには素敵なカーブといくつかの素敵なスイッチバックがあります。 (写真5と6)。静かだが広い/平和なサミット (写真 1) は Google マップには掲載されていませんが、代わりにその名前を示す看板が掲示されています。サミットに着いたら、尾瀬国立公園の南の入り口にあるハトマチ小屋へのオプションの追加の登りで(ロードマップの青線)、1,590m /(5.9km / 4.6%)のきれいな狭い道で300mの降下があります(写真2&7)。駅への帰路については、ルート 120 を避けることを強くお勧めします。ルート 120 は、自転車道のためのスペースがほとんどない交通量の多い商業道路です。おすすめの長い登りです。
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