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Sukenobe Pass – 27.1km/5.1% – Tateyama/Toyama Prefecture – Maximum Gradient – 16%/Elevation 1,460m助延峠 – 27.1km/5.1% – 立山/富山県 – .. #ロードバイクJP

出典:instagram

@michael_jpn_fox


Sukenobe Pass – 27.1km/5.1% – Tateyama/Toyama Prefecture – Maximum Gradient – 16%/Elevation 1,460m助延峠 – 27.1km/5.1% – 立山/富山県 – 最大勾配 – 16%/標高1,460m

The Sukenobe Pass climb is a challenging, long climb that ends at a quiet summit pass (picture 1) but has wonderful views throughout most of the climb. The climb can best be reached by taking Route 43 (enjoy the passing trolleys – picture 3) to the same starting point for the first 5.5km as the Shomyo Falls climb. On Route 43, at 7.5km, keep right and pass a large power station. At 9.5km, a very important left turn is made to access the Arimine Toll Forest Road (picture 4) where bikes can travel for free. Bike lights are required to ride the Arimine Toll Forest Road because of the 3 tunnels within the first 2km. The second 400m long twisty tunnel (picture 5) was the darkest tunnel I have experienced in Japan. My strong recommendation is to have a bright front light for this climb! The road then climbs along the Oguchi River and has nice views and pleasant curves (picture 6). The gradient remains consistent and often reaches 10%-11%. Some sections of the climb have small barriers between the road and the 200m drop to the river valley (picture 7). Sukenobu Dam comes next at 25km/1,400m before the final push to the summit with some nice switchbacks (picture 8). The summit itself is very basic and there is just a road marker indicating the pass name (picture 1). A unique and recommended climb (but bring a front light!)
助延峠の登りは、挑戦的で長い登りであり、静かなサミットの峠で終わりますが (写真 1)、ほとんどの登りで素晴らしい景色があります。登りは富山市から国道43号線を通り(路面電車の見るを楽しみましょう – 写真3)、最初の5.5kmは称名滝登りと同じスタート地点まで行きます。国道43号線、7.5km先を右折し大きな発電所を通過。9.5km地点で、有峰有料林道(写真4)に入る重要な左折があり、自転車が無料で通行できる。有峰有料林道は、最初の2km以内にトンネルが3つあるため、自転車のライトが必要です。2 つ目の曲がりくねったトンネル (写真 5) は、長さが 400 m 近くあり、私が日本で経験した中で最も暗いトンネルでした!この登りでは明るいフロント ライトを使用することを強くお勧めします。大口川に沿って登り、景色が良く、心地よいカーブが続きます(写真6)。勾配は一貫しており、多くの場合 10% ~ 11% にあります。登りのいくつかのセクションには、道路と川の谷への200mのドロップの間に小さな障壁があり(写真7). 祐延ダムが 25km/1,400m で次に来て、サミットへの最後のプッシュの前に、いくつかのスイッチバックがあります (写真 8)。サミットは非常に基本的なもので、峠の名前を示す道路標識があるだけです (写真 1)。ユニークでおすすめの登り (ただし、フロント ライトを持って来てください!)。
#japancyclingtours
#izucyclingclimbs
#roadbike_jp
#ロードバイク乗り
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