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It finally cleared up, so when I decided to ride, I got a slow puncture. I wonder if the tire bit something on the gravel when .. #ロードバイクJP

出典:instagram

@jean.michel.kaneko


It finally cleared up, so when I decided to ride, I got a slow puncture.
I wonder if the tire bit something on the gravel when climbing Lake Sayama the other day.
I marked the puncture hole with masking tape, so I could easily fix it by removing it and repairing it with a tire patch, but I couldn’t get motivated.
The hole is small, and when I think about it, I installed this tire in early January, so I thought it was about 5 months, and I thought it was time to replenish the sealant, so I added 20cc of sealant. I tried to rotate the tire so as to circulate the sealant, but 1 bar of air leaked in 1 hour. The puncture location is almost opposite the valve, so if I leave it alone, the weight of the valve will cause the puncture location to rise. So, after filling the air, I put a Crops lock as a weight and left it for 1 hour with the puncture position down and the sealant blocking the hole. And after 3 hours of occasional rotation, I was able to confirm that there was no air leakage.
The IRC FORMULA PRO HL TLR is very light but has had 3 punctures in the last 10 months. Tubeless is still good because it’s easy to fix. I have a set of SCHWALBE PRO ONE TLE ADDIX Race at hand, so if I get a puncture next time, I’ll replace it!

やっと晴れたので出かけようと思ったらなんとスローパンク。
先日の狭山湖を登る時のグラベルでなにか噛んだかなー。
マスキングテープでパンク位置の目印をしておいて、外してタイヤパッチで修理すれば簡単に直るのだがモチベーションが上がらず。
穴は小さいし、考えてみればこのタイヤを入れたのは1月初めなのでそろそろ丸5ヶ月、シーラントも補充時期だと思い、とりあえずシーラントを20cc補充。シーラントを巡らすようにくるくる回してみたもの1時間で1Barは抜けてしまう。いろいろ考えた結果、パンク位置はバルブのほぼ反対側で放置するとバルブの重みでパンク位置が上に来てしまうのでエアを充填後、クロップスのロックを錘がわりにつけてパンク位置にシーラントが貯まるようにして1時間放置、たまにくるくる回して3時間、エア抜けがないことを確認。
IRC FORMULA PRO HL TLR、軽いけどこの10ヶ月でパンク3回目。それでも修理が簡単なチューブレス。手元には SCHWALBE PRO ONE TLE ADDIX Race が1セットあるので次にパンクしたら交換だ!

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