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Mount Akagi/Hacho Pass Tour – 62km/1,530m Climbing – Maebashi/Gunma Prefecture – Maximum Gradient – 18%/Elevation – 1,492m 赤城山・ .. #ロードバイクJP

出典:instagram

@michael_jpn_fox


Mount Akagi/Hacho Pass Tour – 62km/1,530m Climbing – Maebashi/Gunma Prefecture – Maximum Gradient – 18%/Elevation – 1,492m
赤城山・八丁峠ツアー – 62km/1,530m登り – 前橋/群馬県 – 最大勾配 – 18%/標高 – 1,492m

The Mount Akagi climb is an iconic climb that has an elevation gain of 1,313m and is part of the Hill Climb series in Japan using Route 4 to reach the summit. However, a few kms to the east there is a lesser known option along Route 16 that I have been looking to visit for some time. The summit can be seen in the distance along the first 8km (picture 2) before the first sharp turn at 527m.(picture 3). Those safety mirrors become more important as the road narrows and there are many blind corners (picture 4). As the road twists up the mountain, the views back down on the valley are stunning (picture 5). After reaching the unremarkable/unlisted summit (picture 6), there is a 130m descent to Route 70 (picture 7) before a 90m climb (picture 8) back to the Mount Akagi summit (picture 1). The descent from Mount Akagi, especially the first 6.5 twisty kms (picture 9) is a lot of fun. I saw multiple groups descending Route 16 and everyone was smiling! I will post the details of the Hacho Pass climb in the next post but highly recommend this route.

赤城山の登りは、獲得標高 1,313 メートルの象徴的な登りで、日本のヒル クライム シリーズの一部であり、国道 4 号線を使用してサミットに到達します。しかし、数キロ東にある国道 16 号線沿いに、あまり知られていない選択肢があり、私はしばらく訪れたいと思っていました。最初の 8 km (写真 2) 沿いで、527 メートルの最初の急カーブ (写真 3) の手前にサミットが遠くに見えます。道路が狭くなり、死角が多いほど、安全ミラーの重要性が高まります(写真 4)。道路が山に向かって曲がりくねって登ると、谷を見下ろす景色は素晴らしいです (写真 5)。目立たない、人に知られていないサミット (写真 6) に着いた後、国道 70 号線 (写真 7) まで 130 メートルの下りがあり、その後 90 メートルの登り (写真 8) で赤城山のサミット (写真 1) に戻ります。赤城山からの下り、特に最初の6.5キロの曲がりくねった道(写真9)はとても楽しいです。国道16号線を下るグループを複数見かけましたが、皆さん笑顔でした!八丁峠登りの詳細は次回に書きますが、このルートはとてもお勧めです。
#roadbike_jp
#raphajapan
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