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Suiha Highlands- 15.3km/6.5% – Shikokuchuo/Ehime Prefecture – Maximum Gradient – 23%/Elevation 875m翠波高原 15.3km/6.5% – 四国中央市/愛媛県 .. #ロードバイクJP

出典:instagram

@michael_jpn_fox


Suiha Highlands- 15.3km/6.5% – Shikokuchuo/Ehime Prefecture – Maximum Gradient – 23%/Elevation 875m翠波高原 15.3km/6.5% – 四国中央市/愛媛県 – 最大勾配 – 23%/標高875m

The Suiha Highlands climb is an exploratory type climb with 3 distinct sections. The first section, starting near Route 11 in Shikokuchuo passes through a collection of houses and fields on, at times, very steep (+20%) roads for the first 3.3 km/290m (picture 2). There are multiple small roads to take and several locals to encourage a rider and point them in the right direction. The next section (6.7km) is a quiet, forested road with lots of road debris of twigs, rocks and, for most of the climb, a center moss strip (pictures 3-5). The gradients are average/consistent and I did not encounter anyone else. Self sufficiency is important as the road surface can quickly tear up a tire (picture 6). I inspected my tires before heading out so this cut happened on this climb. At 10km/750m, a sharp right turn is made on the ridge road that has undulations of 120m over 4.5km (picture 7) before the final push to the summit (picture 1). The summit has restrooms and fantastic views of the Okitagawa Valley (picture 8). A nice climb but the road surface gives me pause to recommend and is somewhat dangerous on the descent.
翠葉高原の登りは、3 つの異なるセクションからなる探索型の登りです。四国中央市の国道 11 号線付近から始まる最初のセクションは、最初の 3.3 km / 290 m で、住宅や田畑の集合体を通り、時には非常に急な (+20%) 道路を通ります (写真 2)。小さな道が複数あり、地元の人がライダーを励まし、正しい方向に案内してくれるでしょう。次のセクション (6.7km) は静かな森林に覆われた道路で、小枝や岩などの道路の破片がたくさんあり、登りのほとんどに中央の苔の帯があります (写真 3〜 5)。勾配は平均的/一貫しており、他の人には遭遇しませんでした。路面によってタイヤがすぐに裂けてしまう可能性があるため、自給自足することが重要です(写真6)。登り前にタイヤを点検したので、この登りでこの切れ目が発生しました。10km/750m地点で、4.5kmにわたって120mの起伏がある尾根道を急に右折し(写真7)、サミットへの最後のプッシュ(写真1)になります。サミットにはトイレがあり、沖田川渓谷の素晴らしい景色があります(写真 8)。面白い登りですが、路面がおすすめなので一時停止し、下りはやや危険です。面白い登りですが、路面が悪いし、下りはやや危険で、お勧めできません。

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